Sådan estimerer du CPM for markedsstørrelse
CPM, som står for "cost per mille" eller "cost per thousand", er et udtryk, der anvendes i reklame og markedsføring for at beregne effektiviteten af penge brugt på annonceindsatsen. CPM er en måling, der gælder for næsten alle former for reklame, herunder radio, tv, avis, magasin og onlineannoncering. Selvom det ikke er den eneste metode til måling eller projektering af effektiviteten af en reklamekampagne, er det en, som marketingfolk generelt bruger. At beregne CPM for en bestemt reklamekampagne kræver en simpel matematisk beregning.
1.
Få et skøn for omkostningerne ved at køre din annonce. Forskellige websteder, som f.eks. Gaebler.com, giver gennemsnitlige omkostninger til bestemte former for reklame for staten. Mange steder, såsom aviser og blade, gør deres annonceringsrenter åbent tilgængelige. Omkostningerne ved annoncering på et bestemt netværk eller station i udsendemedier varierer afhængigt af programmet.
2.
Få et skøn over antallet af personer, der vil se din annonce. De fleste reklamesteder giver tal vedrørende markedsstørrelse og giver skøn over antallet af personer, der vil læse et bestemt magasinproblem eller lytte til et bestemt radioprogram på en bestemt dag. For at sikre, at disse tal ikke blæser op, skal du kontrollere dem ved at høre oplysninger fra US Census Bureau. Hvis en Rhode Island radiostation f.eks. Hævder, at din annonce vil blive hørt af 1 million mennesker, er dette tal sandsynligvis oppustet, fordi det er tæt på Census Bureau's samlede rapporterede befolkning i Rhode Island, og ikke alle lytter til radioen.
3.
Del de samlede omkostninger for at køre reklamen med det samlede antal personer i dit publikum. Multiplicer kvotienten med 1.000. Dette endelige tal er et estimat for det beløb, det koster for dig at nå 1000 mennesker gennem annoncen. Hvis du f.eks. Betaler 20.000 dollars for en annonce, som du forventer at nå 1.000.000 mennesker, vil CPM være: ($ 20.000 / 1.000.000) * 1.000 = $ 20.
Ting, der er nødvendige
- Annonceomkostningsoverslag
- Annonce markedsopgørelse